Deklaracja dostępności

Sprawozdanie z wykorzystania pomocy w ramach programu „Laboratorium przyszłości”

Od początku września 2022 roku w Szkole Podstawowej w Jazowsku  realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Udział w programie wpływa na rozwój kompetencji twórczych uczniów, myślenie matematyczne, wnioskowanie i kojarzenie. Zastosowanie zakupionego sprzętu pozwala uczniom wykorzystywać wiele zmysłów w tym samym czasie (wzrok, słuch), dzięki czemu łatwiej uczą się i zapamiętują.  

Uczniowie kl. IIIa, Vb oraz VIa poszerzali swoje kompetencje techniczne. Brali udział w zajęciach, podczas których konstruowali pojazdy, maszyny i roboty, wykorzystując zakupione w ramach Laboratorium Przyszłości klocki LEGO Education Essential oraz Spike. 

Modele, które uczniowie tworzyli, były przez nich personalizowane. Na początku zajęć uczniowie mieli trochę czasu na wymyślenie przeznaczenia maszyny. Następnie, jeśli zachodziła taka potrzeba, wprowadzali do modelu lub programu zmiany, tak aby pojazd spełniał swoje zadanie. Uczniowie nabywali umiejętności projektowania inżynieryjnego. Uczyli się określać problem, wymyślać rozwiązania oraz testować i modyfikować prototypy, aby ulepszyć pomysły. Zdobywali umiejętność obserwacji poprzez zbieranie danych o problemie i modyfikowanie rozwiązania tak, aby spełniało potrzeby innych, ponadto uczyli się współpracować w grupie.

W tworzonych pojazdach uczniowie wykorzystali czujnik kolorów do wykrywania i reagowania na kolory przedmiotów. Tworzyli również maszyny wykorzystujące silnik do obracania czegoś z jednej strony na drugą. Używali czujnika siły, aby rozpocząć lub zatrzymać ruch urządzenia, a także czujnika odległości do wykrywania i aktywowania ruchu. Uczniowie mieli za zadanie szczegółowo opisać, w jaki sposób działa dana rzecz i podkreślić, do czego jest przydatna. Sposób poruszania się robota programowali także, wykorzystując aplikację LEGO na komputerze. Tworzyli skrypty, które wydawały odpowiednie komendy dotyczące poruszania się, obracania, świecenia czy zmiany kolorów. Ponadto uczniowie kl. VIa poznali, czym jest Canva. Wykonali projekty promujące Święto Niepodległości.

Galeria prac uczniów

LINK do filmu

Sprawozdanie 0

Podczas przeprowadzonych we wrześniu zajęć w ramach Europejskiego Dnia Języków Obcych uczniowie klas VII i VIII wykorzystując zestaw okularów Class VR przenosili się wirtualnie do  miast europejskich i zwiedzali ich zabytki oraz atrakcje. 

LINK do filmu

Sprawozdanie1

W październiku nasza szkoła włączyła się w obchody tygodnia kodowania Europe Code Week 2022. Z tej okazji uczniowie przygotowali wiele wirtualnych tematycznych gier w aplikacjach CoSpaces oraz ThingLink, które przeprowadzono przy wykorzystaniu zestawu okularów Class VR. 

LINK do filmu

Sprawozdanie2

Na  zajęciach kreowania twórczej aktywności – laboratorium przyszłości klasy VII i VIII wykorzystując kamerę cyfrową, tło greenscreen, statyw i parasolkę do greenscreen tworzyli animacje poklatkowe oraz tematyczne dialogi wspólnie z uczniami szkół partnerskich z Włoch, Niemiec i Chorwacji. Obróbka nagrań i dodawanie tła do materiałów przygotowanych na greenscreen odbywa się w aplikacji BookCreator i przygotowana jest w taki sposób, aby jej odbiór odbywał się  za pomocą okularów i programu Class VR. 

LINK do filmu

Sprawozdanie3

W listopadzie uczniowie przedstawili się partnerom międzynarodowego projektu  eTwinning w języku niemieckim oraz przygotowali escape room w aplikacji CoSpaces. Do wykonania obydwóch zadań wykorzystali kostkę Merge Cube z zestawem okularów oraz programem Class VR. 

LINK do filmu

Sprawozdanie4

Do tworzenia podkastów na temat zwyczajów bożonarodzeniowych uczniowie klas VIIIA i VIIIB wykorzystali mikrofon BOYA BY-MM1, zestaw mikrofonowy BOYA BY-WM4 PRO K1,  słuchawki K 240, aplikację Castbox.  Dodatkowo wykorzystano zestaw mikrofon do przygotowania świątecznych życzeń wideo, przy wykorzystaniu aplikacji do “ożywiania” narysowanych postaci oraz osadzania przygotowanych zdjęć. 

LINK do filmu

Sprawozdanie5

Dokumentację naszych działań przeprowadzamy za pomocą sprzętu fotograficznego zakupionego ze środków projektu.